Ben kim miyim?

Bu bloğun sahibesi Nisan'ı, Elisa'yı, güneşli günleri, yemek masasi sohbetlerini, baharatçı kokularını, gökkuşağını, peynirin her çeşidini, damla sakızlı Türk kahvesini, psikolojiyi, taze ekmeğin ucundan koparmayı, semt pazarlarında gezmeyi, hayal kurmayı, dost sohbetlerini, radyo dinlemeyi, morali bozuk olanların neşelerini yerine getirmeyi, hayattan, sevgiden, olumludan, insan davranışından konuşmayı, anlatmayı ve öğrenmeyi seviyor!
Anne, eş, psikolog, çalışan, arkadaş, koç vs. vs..

12 Şubat 2012 Pazar

Sürpriz yumurta eskisi kadar sürpriz mi?


Geçen hafta ilk yazı isteğimi aldım. O da ne demeyin, hani şarkıcılara peçeteyle istek gönderirler ya bana da bir yazı isteği geldi, benim de daha önce gözüme çarpan bir şey olduğu için seve seve yazmak istedim. 
Konu gayet mühim, sürpriz yumurtalar.. 

Sürpriz yumurtaları sevmeyen yoktur sanırım. 
Ne de olsa reklamlardaki gibi hem çikolata, hem oyuncak hem de sürpriz daha ne olsun.. 

Bir yumurtadan daha fazla ne beklentisi olabilir ki insanın...

Önce yumurtanın kabuğu olan çikolatayı dikkatli bir şekilde ikiye bölüp kenara koyarsın. Sonra kutunun içinden hangi oyuncak çıkacak diye merak edersin. 

Bir sürü küçük parçayı alırsın, evirir çevirirsin, kafa yorarsın, üstün çabaların sayesinde oyuncağı tamamlar, gururla eline alırsın. Bir yandan afiyetle çikolatanı yerken bir yandan da kendi eserin olan oyuncağınla keyifle oynarsın.
Tam da burada “nerede ah o eski sürpriz yumurtalar” demek istiyorum. Sürpriz yumurtaları artık kendim için almasam da kızıma sık sık alıyorum. 
Bu konuda kızımla benim aramda harika bir işbölümü var. Çikolatayı yemek ona, oyuncakları yapmak da bana düşüyor. 
Onun keyfine diyecek yok ama benim için artık eskisi gibi keyifli değil. 

Çünkü artık yumurtadan çıkan oyuncaklar bir iki parça ve çok kolay birleştirilebiliyor. Hatta bazen birleştirmeye bile gerek kalmıyor. Böylece merak, eğlence ve başarma gururunun hiçbirini yaşayamıyor, sıradan bir oyuncaktakla başbaşa kalıyorum. 
Bu yüzden yaparken sıkılıyorum, çıkan oyuncaklar kızımın bile ilgisini çekmiyor. 
Sürpriz yumurta üreticileri maliyetleri düşürme adına, oyuncak parçalarının sayısını azaltıyor, benzer oyuncaklar kullanıyor. 

Sizin anlayacağınız sürpriz yumurtaların bile sürprizi kaçmış durumda..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder